Pejntbrasz
Limit pamięci: 32 MB
Karolek dostał na gwiazdkę komputer. Niestety nie doprecyzował w liście do
Świętego Mikołaja, że do komputera przydałoby się dorzucić trochę gier, i
w rezultacie musiał zadowolić się Saperem i Pasjansem. Jednak niedawno odkrył
jeszcze jeden program, który okazał się o wiele ciekawszy niż dwie wspomniane
gry.
Pejntbrasz (bo o nim mowa) jest prostym programem do rysowania. Umożliwia
tworzenie prostokątnych czarno-białych rysunków. Rysunek o wymiarach
składa się z kwadratowych pikseli. Karolkowi najbardziej spodobało się
narzędzie do wypełniania kolorem.
Zainspirowało go do wymyślenia
nowej gry. Zasady są proste: mając dany czarno-biały rysunek, należy wykonując
jak najmniej operacji wypełniania kolorem, spowodować by wszystkie piksele
na obrazku miały ten sam kolor.
Karolek chciałby sprawdzić jak dobrze umie grać w swoją grę. Poprosił Cię o napisanie
programu, który dla danego obrazka obliczy ile operacji potrzeba do zakończenia
gry.
Bardzo szczegółowy opis działania narzędzia do wypełniania kolorem
Dwa piksele sąsiadują ze sobą, jeżeli mają wspólną krawędź. Dwa piksele ,
są połączone, jeśli istnieje ciąg
pikseli tego samego koloru, taki że dla każdego piksele
oraz sąsiadują ze sobą.
Obszarem nazwiemy maksymalny zbiór pikseli połączonych.
Aby użyć narzędzia do wypełniania koloru, zaznaczamy wybrany piksel na obrazku.
W wyniku tej operacji wszystkie piksele z obszaru, do którego należał wybrany
piksel, zmienią kolor.
Wejście
W pierwszym wierszu wejścia znajdują się dwie dodatnie liczby całkowite i ,
oznaczające wysokość i szerokość obrazka. Liczba piksli w obrazku nie przeznacza .
Kolejne wierszy opisują obrazek. W każdym jest znaków
('.' oznacza biały piksel, natomiast 'X' oznacza piksel czarny).
Wyjście
W jedynym wierszu wyjścia należy wypisać minimalną liczbę operacji potrzebnych
do zakończenia gry Karolka.
Przykład
Dla danych wejściowych:
4 7
..X.X.X
...XXX.
.X..XX.
.....XX
poprawną odpowiedzią jest:
2
Autor zadania: Tomasz Idziaszek (zapożyczenie).